מזג אוויר גאורגיה והאקלים בבטומי

בטומי, הממוקמת ברפובליקה של גאורגיה, ידועה בקיץ החם והלח ובחורפים המתונים שלה. עם מיקומו הייחודי על הים השחור, מזג האוויר והאקלים של בטומי יכולים להיות מגוונים למדי. פוסט זה בבלוג בוחן את מזג אוויר בטומי, גאורגיה, כולל טמפרטורות ממוצעות, כמות גשם ממוצעת, ועונות השנה השונות באזור.

טמפרטורות ממוצעות בבטומי

לבטומי יש אקלים סובטרופי, כלומר יש בה קיץ חם עד חם וחורפים מתונים. הטמפרטורה הממוצעת בקיץ, מיוני עד אוגוסט, היא בין 25-30 מעלות צלזיוס (77-86 מעלות פרנהייט). בחורף, מדצמבר עד פברואר, הטמפרטורה הממוצעת נעה סביב 10-15 מעלות צלזיוס (50-59 מעלות פרנהייט). באביב, ממרץ עד מאי, הטמפרטורה היא בדרך כלל סביב 16-20 מעלות צלזיוס (61-68 מעלות פרנהייט). בסתיו, מספטמבר עד נובמבר, הטמפרטורות נעות בין 15-20 מעלות צלזיוס (59-68 מעלות פרנהייט). כמות המשקעים השנתית הממוצעת בבטומי היא בסביבות 950 מ"מ (37 אינץ'). החודשים הרטובים ביותר הם בדרך כלל בחורף, בעוד שהחודשים היבשים ביותר הם בדרך כלל בקיץ. בקיץ, לעיתים קרובות ישנה תקופה של לחות גבוהה, שעלולה לגרום לטמפרטורות להרגיש חמות עוד יותר.

האזור חווה ארבע עונות שונות: חורף, אביב, קיץ וסתיו. החורף בבטומי מתון, כאשר הטמפרטורות רק לעתים רחוקות יורדות מתחת לאפס. האביב הוא בדרך כלל חם ושטוף שמש, עם טמפרטורות הנעות בין 10-20 מעלות צלזיוס (50-68 מעלות פרנהייט). הקיץ חם ולח, עם טמפרטורות הנעות בין 25-30 מעלות צלזיוס (77-86 מעלות פרנהייט). הסתיו בדרך כלל מתון ונעים, עם טמפרטורות הנעות בין 15-20 מעלות צלזיוס (59-68 מעלות פרנהייט). באופן כללי, מזג האוויר והאקלים של בטומי בדרך כלל מתונים ונעים, אם כי חודשי הקיץ יכולים להיות די חמים ולחים. האזור חווה ארבע עונות שונות, כאשר גשמים מתרחשים בעיקר בחודשי החורף. הטמפרטורות הממוצעות באזור נעות בין 10-30 מעלות צלזיוס (50-86 מעלות פרנהייט) לאורך כל השנה.

תמונה של קו החוף של הים השחור בבאטומי, ג
חוף הים השחור בבטומי, גאורגיה

גשם ממוצע בבטומי

בטומי ממוקמת ברפובליקה של גאורגיה, לאורך חוף הים השחור. אזור זה ידוע במזג האוויר והאקלים המגוונים שלו, וזה נכון במיוחד כשמדובר בגשמים. כמות המשקעים השנתית הממוצעת בבטומי היא 617 מילימטרים (24.3 אינץ'). כמות המשקעים היא בדרך כלל החזקה ביותר בחודשי החורף, עם ממוצע של 110 מילימטרים (4.3 אינץ') בינואר ופברואר. בחודשים אפריל ומאי, כמות המשקעים הממוצעת עולה ל-129 מילימטרים (5.1 אינץ'). במהלך חודשי הקיץ, כמות המשקעים הממוצעת יורדת משמעותית ל-68 מילימטרים (2.7 אינץ') ביוני ו-57 מילימטרים (2.2 אינץ') ביולי ואוגוסט. לאחר מכן עלייה קלה בספטמבר, עם ממוצע של 70 מילימטרים (2.8 אינץ') של גשם. כמות המשקעים השנתית הממוצעת בבטומי גבוהה מעט מהממוצע הארצי של 585 מילימטרים (23 אינץ'). בסך הכל, כמות המשקעים בבטומי מגוונת למדי, עם גשמים עזים בחודשי החורף ומשקעים קלים יותר בחודשי הקיץ. זאת בשל קרבתו של האזור לים השחור, לה השפעה על מזג האוויר והאקלים באזור. למרות שכמות המשקעים השנתית הממוצעת בבטומי מעט גבוהה מהממוצע הארצי, האזור חווה כמה תקופות של בצורת, ולכן חשוב להיות מוכנים ליובש.

העונות השונות בבטומי

לבטומי, גאורגיה יש אקלים סובטרופי לח וחווה ארבע עונות שונות. האביב מתחיל בדרך כלל באמצע מרץ ונמשך עד סוף מאי עם טמפרטורות ממוצעות שנעות מאמצע שנות ה-50 עד אמצע שנות ה-70. גשם נפוץ בעונה זו וסופות רעמים אינן נדירות. הקיץ מביא ימים חמים עם טמפרטורות המגיעות בדרך כלל לאמצע שנות ה-90 ולחות גבוהה. הלילות בדרך כלל קרירים יותר וגשם נפוץ. הסתיו מביא טמפרטורות קרירות יותר ופחות לחות, עם טמפרטורות ממוצעות שנעות מאמצע שנות ה-50 עד אמצע שנות ה-70. גשם עדיין נפוץ בעונה זו. החורף מתון והטמפרטורות נשארות בדרך כלל בשנות ה-40 וה-50. שלג אפשרי אך נדיר. בסך הכל, מזג האוויר והאקלים של בטומי, גאורגיה יכולים להיות די בלתי צפויים. עם קרבתו לים השחור, מזג האוויר והאקלים יכולים להשתנות מאוד מיום ליום. התקופה הטובה ביותר בשנה לביקור היא בדרך כלל בסוף האביב או בתחילת הסתיו, כאשר הטמפרטורות מתונות והגשם פחות תכוף. לפני הביקור, חשוב לבדוק את התחזית ולהיות מוכנים לכל דבר. למרות הבלתי צפוי שלה, בטומי היא מקום נהדר לבקר בו ולחוות את מזג האוויר והאקלים הייחודיים של האזור.

גרף המציג טמפרטורות ממוצעות בבאטומי, ג
גרף המציג טמפרטורות ממוצעות בבטומי, גאורגיה

גורמים המשפיעים על מזג האוויר בבטומי

לבטומי, גאורגיה יש מגוון גורמים המשפיעים על האקלים ועל דפוסי מזג האוויר שלה. אחת ההשפעות העיקריות היא מיקומה של העיר על הים השחור. הים השחור הוא ים פנימי המוקף ביבשה משלושה צדדים, ולנוכחות הים יש השפעה ממתנת על האקלים של בטומי. הים גם עוזר לשמור על טמפרטורת האוויר מתונה יותר, מה שעוזר למנוע את מזג האוויר הקיצוני שיכול להתרחש באזורים אחרים. בנוסף להשפעה הממתנת של הים השחור, העיר מושפעת גם מההרים שמסביב, המגינים עליה מפני המוני אוויר קרים. גורם נוסף שמשפיע על מזג האוויר בבטומי הוא קרבתו של האזור להרי הקווקז. ההרים משמשים מחסום למאסות האוויר הקרות מצפון וממזרח, תוך שהם מאפשרים גם תנועת מסות אוויר חמות מדרום ומדרום מערב. זה מוביל לאקלים מתון בעיר שלעיתים רחוקות מושפע מטמפרטורות קיצוניות. מזג האוויר בבטומי מושפע גם מכמות הגשמים שהאזור מקבל. באזור יש אקלים סובטרופי לח וזוכה לכמות משמעותית של גשם לאורך כל השנה. חודשי הקיץ הם הרטובים ביותר, עם גשמים כבדים המתרחשים לאורך כל עונת הקיץ. בחורף יורדים בעיר הרבה פחות גשמים, אבל האוויר עדיין לח יחסית. לבסוף, מזג האוויר בבטומי מושפע גם מעונות השנה השונות. חודשי הקיץ הם בדרך כלל חמים ולחים, כשהטמפרטורות מגיעות לרמות גבוהות במהלך היום. בחורף, הטמפרטורות מתונות יותר, למרות שירד שלג נפוץ בעיר במהלך החודשים הקרים ביותר. חודשי האביב והסתיו הם בדרך כלל מתונים, עם טמפרטורות נעות בין מתון לחמים. מזג האוויר והאקלים של בטומי, גאורגיה מושפעים ממגוון גורמים, כולל מיקומה בים השחור, ההרים שמסביב, כמות המשקעים ועונות השנה השונות. גורמים אלו עוזרים ליצור בעיר אקלים מתון שלעתים רחוקות מושפע מטמפרטורות קיצוניות.

סיכום

בסך הכל, מזג האוויר והאקלים בבטומי, גאורגיה הם די מגוונים ויכולים לספק גם קיץ חם ולח וגם חורפים מתונים. עם מיקומה הייחודי על הים השחור, בטומי ידועה באקלים המתון והנעים שלה. הטמפרטורות הממוצעות נעות בסביבות 10 מעלות צלזיוס בחודשי החורף לסביבות 28 מעלות צלזיוס בחודשי הקיץ. כמות המשקעים מתפזרת לאורך כל השנה, כאשר המשקעים הרבים ביותר מתרחשים בחודשי האביב והסתיו. ארבע העונות בבטומי נבדלות, כאשר החורף בדרך כלל מתון ויבש, בעוד הקיץ חם ולח. בסך הכל, האקלים בבטומי מתון ונעים, מה שהופך אותה ליעד מצוין עבור מבקרים מכל העולם.

מזג אוויר ואקלים בבטומי, גאורגיה:

עונה טמפרטורה ממוצעת (°C) כמות גשם ממוצעת (מ"מ) לחות ממוצעת (%)
אביב 9.7 14 79
קיץ 23 173 68
סתיו 15.4 90 82
חורף 2.1 54 79

בסך הכל, מזג האוויר והאקלים של בטומי, גאורגיה, הם ייחודיים ומגוון. הטמפרטורות הממוצעות בדרך כלל חמות ועונות השנה שונות. עם זאת, מזג אוויר גאורגיה יכול להיות מושפע מגורמים כמו הים השחור וההרים שמסביב. עם החורפים המתונים והקיצים החמים והלחים שלה, בטומי היא מקום נופש אידיאלי עבור מטיילים רבים.

מה היה לנו עד עכשיו?